Selasa, 14 Jun 2016

Apam Beras

Bahan2nya..
3 cwn nasi sejuk..
3 cwn air...
1 setengah cwn gula....
(Blend semua d atas hngga halus)
3 cwn tepung gandum...
2 cwn tepung beras...
1 pkt maurinpan....

Caranya...
1.Campur semua bahan hingga sebati....dn isi pewarna(ikut kesukaan)...
2. Perap selama 1 jam...
3. Panaskn pengukus..
4.Sapukn sedikit minyak pd acuan..panaskn sekejap...
5.Masukkn adunan perap tadi..dlm acuan...kukus selama...10 minit..
6.Selamat mencuba...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum
Orang buat resepi, aku pun cuba. Orang ada blog aku pun nak sama. Lepas tu orang pandai memasak aku pandai makan aje.
Anyway blog ini aku titipkan istimewa untuk bondaku Rokiah Che Mahmood yang banyak mengajar aku dunia kehidupan wanita. Terima kasih ma atas ilmu masakan yang ma bagi. Walaupun aku tidak seteror ma dalam bab masakan tapi setakat goreng telur mata kerbau taulah sikit-sikit waaupun kerap kali pecah... Maklumlah aku sibuk sebagai wanita berkerjaya dan juga pelajar..Sampaikan dapur aku sendiri jarang berasap..Hobi aku kumpul resepi aje..
Terima kasih juga kat blogger yang sudi emailkan resepi kat aku. Terima kasih juga terutama kak chef norzai yang sudi izinkan aku copy paste dari laman beliau.