Selasa, 14 Jun 2016

Kek Lapis Beralun

kek lapis beralun

6biji telur
1cwn gula
1sm ovallate
1/2 cwn butter-di cairkan
150ml susu cair
1cwn tepung
1cwn horlick
pewarna dn flavour kegemaran

*panaskan kukusan terlebih dahulu*
- pukul telur,gula,ovallate dn butter cair sehingga kembang
-masukan tepung dn horlick sedikit demi sedikit secara beselang seli dn gaul rata
-tuangkan susu cair dn adu sebati
-bagi adunan kpd bhg warna dn rasa
* i guna merah -syrup rose
oren-esen pisang
pink-paste strawberry
biru-esen pepermint
hijau-paste pandan
-kukus adunan selapis demi selapis(setiap lapis di kukus selama 5 minit) dn gongcangkan sikit utk membetuk alunan ombak
-utk lapisan terakhir kukus 30minit@sehingga masak

Sumber: Singaporean Pakimix

Share Supaya Tak Hilang.
Sila Comment "saya like"
dan tekan Share Untuk dapatkan resepi PERCUMA di Newsfeed anda

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum
Orang buat resepi, aku pun cuba. Orang ada blog aku pun nak sama. Lepas tu orang pandai memasak aku pandai makan aje.
Anyway blog ini aku titipkan istimewa untuk bondaku Rokiah Che Mahmood yang banyak mengajar aku dunia kehidupan wanita. Terima kasih ma atas ilmu masakan yang ma bagi. Walaupun aku tidak seteror ma dalam bab masakan tapi setakat goreng telur mata kerbau taulah sikit-sikit waaupun kerap kali pecah... Maklumlah aku sibuk sebagai wanita berkerjaya dan juga pelajar..Sampaikan dapur aku sendiri jarang berasap..Hobi aku kumpul resepi aje..
Terima kasih juga kat blogger yang sudi emailkan resepi kat aku. Terima kasih juga terutama kak chef norzai yang sudi izinkan aku copy paste dari laman beliau.