Selasa, 14 Jun 2016

CHOCOLATE COCONUT BARS

Bahan-bahan:

3 cawan biskut hancur (biskut marie @ biskut lemak @ apa2 biskut)
1/4 cawan gula
3/4 cawan butter (cairkan)
1 cawan kacang pecan (mengikut citarasa masing-masing)
1 cawan coklat cip (semi sweet)
1 tin susu pekat
1 1/2 cawan kelapa parut

Cara penyediaan:

1) Panaskan oven sehingga 375 degrees
2) Gaulkan biskut hancur , gula dan butter sehingga sebati.
3) Tuangkan ke atas dulang pembakar dan tekan mampatkan
     doh tersebut.
4) Bakar selama 10 minit, dan biarkan sejukn selama 20 minit.
5) Taburkan kacang pecan dan coklat di atas biskut kemudian
     tuangkan pula 1 tin susu di atasnya. Sapu rata di setiap
     permukaan.
6) Taburkan kelapa yang di sagat tadi di atasnya.
7) Bakar semula sehingga kelapa masak kira-kira 10 - 13 minit.
8) Siap di bakar sejukkan dan boleh di potong mengikut saiz yang
    di kehendaki.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum
Orang buat resepi, aku pun cuba. Orang ada blog aku pun nak sama. Lepas tu orang pandai memasak aku pandai makan aje.
Anyway blog ini aku titipkan istimewa untuk bondaku Rokiah Che Mahmood yang banyak mengajar aku dunia kehidupan wanita. Terima kasih ma atas ilmu masakan yang ma bagi. Walaupun aku tidak seteror ma dalam bab masakan tapi setakat goreng telur mata kerbau taulah sikit-sikit waaupun kerap kali pecah... Maklumlah aku sibuk sebagai wanita berkerjaya dan juga pelajar..Sampaikan dapur aku sendiri jarang berasap..Hobi aku kumpul resepi aje..
Terima kasih juga kat blogger yang sudi emailkan resepi kat aku. Terima kasih juga terutama kak chef norzai yang sudi izinkan aku copy paste dari laman beliau.